Topmaand - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Juul Hilberink - WaarBenJij.nu Topmaand - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Juul Hilberink - WaarBenJij.nu

Topmaand

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

01 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Missoula

Helloooo!!

Ruim 5 weken geleden kwam ik bij Steve en Darci. In die tussentijd is er heel veel gebeurd. Mijn eerste American Football Game, ons eerste bezoekje aan een Amerikaanse McDonalds en de draaimolen, onderdeel van het voetbalteam (!!!), spirit week, home coming enzovoort.
Twee weken geleden ging ik met Darci, Cami, Rhianna en haar vriendin naar de Griz game. Dat was me een hele ervaring. Potverdikkie wat een sportfanaten die Amerikanen. Wel een hele leuke sfeer! Die middag gingen Darci en ik shoppen voor de voetbal, want ik had gehoord dat ik mee mocht gaan doen met de junior varsity meiden. Yes!!!! Wel een rib uit je lijf zeg: schoenen, scheenbeschermers, sokken, warme kleren (want het gaat hier koud worden, morgen is er SNEEUW voorspeld) en nog een paar andere dingen. Op zondag gingen we met een paar meiden naar de Mc Donalds en de draaimolen. Voelde me net een klein kind, maar was best leuk haha. De volgende dag was het maandag, wat betekende dat het normale leven weer zou beginnen. Vanaf die dag zou mijn leven er elke dag het volgende uitzien: Opstaan om 5:45 uur, ontbijten, tandenpoetsen/make-up etc., om 7:51 uur met de bus, rond half 8 op school, 7:50 beginnen de lessen, dan tot 2/3 uur school (ligt eraan welke dag het is), na school met de bus naar Sisse's huis, om 4 uur training, tot een uur of 6, daarna naar huis, eten, douchen, huiswerk en slapen. Serieus schema dus. Vorig weekend kwam Steve weer thuis, na twee weken bij zijn vader te zijn geweest. Zaterdag gingen Darci en ik naar de Farmers market en de People's market, niet echt met een doel, maar het was leuk! De Farmers market had vooral eten en allerlei andere spulletjes en de andere market had vooral veel kleding, beeldjes en sieraden. Verder gingen we ergens lunchen en hebben we nog meer sport kleding gekocht. Zondag ging ik naar Sisse en ben ik daar blijven slapen. Ze had die dag een nieuw bed gekregen, dus die moesten we nog in elkaar zetten. Tegenwoordig kan je me bellen voor klusjes, ik ben echt een pro geworden. Maar goed, speciaal moment dus: de eerste nacht in haar nieuwe bedje en ik was erbij!!! Afgelopen maandag waren we vrij, maar we hadden een druk programma voor de boeg! Shoppen voor spirit week! Nice! Met dinsdag decades day (70s voor mijn leerjaar), woensdag color day (oranje, favo kleur #not), donderdag Disney Day en vrijdag Red and Gold day. We hadden met een groepje bedacht om voor Disney Day als Peter Pan en de Squad te gaan, iedereen heeft echt z'n best gedaan! Ik was Michael, Wendy's kleine broertje en was het minste verkleed. Woensdag avond was de pep rally, met touwtrekken, optredens, een optocht van genomineerde prinsen en prinsessen en de band van de school.
Donderdag mocht ik voor het eerst meedoen met de wedstrijd van voetbal en dat was lastiger dan verwacht. Ik stond continu offside en met mijn conditie is het ook niet al te best. Maar het was heel leuk en ik heb het grootste deel van beide helften gespeeld! Vrijdag was de HomeComing Game en de football spelers van onze school mochten spelen in het Griz stadion. Jammer genoeg hebben ze (dik) verloren. Het was wel heel gezellig!
Gisteren hadden we weer een wedstrijd. Beide hebben we trouwens gewonnen. Ik had een hele grote kans, maar natuurlijk schoot ik naast. Baalde zo erg van mezelf haha. Na de wedstrijd gingen Darci, Steve en ik ergens lunchen. Toen we thuis kwamen, merkte ik pas dat mijn hele lichaam pijn deed. Van 0/1 keer in de week sporten, naar 5/6 keer in de week is ook wel een verschilletje. Het is wat, ben je 17 jaar en loop je dan al als een oud wief. Maar na een ijspack op 10 verschillende plekken en een nachtje slapen, gaat het wel weer wat beter. Vanavond gaan we uiteten in een restaurant waar ze krab hebben en dan begint morgen het gewone leven weer.

Groetjes!
XXX Juul

  • 02 Oktober 2017 - 09:21

    Ruth Van Der Weijden:

    Lieve Juul,

    Je derde blog alweer en ik lees ze met heeeeel veel plezier en een beetje Jaloezie

  • 02 Oktober 2017 - 10:18

    Liesbeth Doorakkers:

    Hoi lieverd, fijn dat je in je drukke leventje toch even tijd hebt vrij gemaakt om weer een blog te schrijven! Ongelooflijk dat je in zo'n korte tijd al zo goed bent ingeburgerd daar. Dat heb je toch maar mooi snel voor elkaar gekregen. Ben trots op je schat.

  • 02 Oktober 2017 - 10:22

    Simone:

    Lieve Juul,

    Meis, je komt tijd te kort! Wat een schema's en activiteiten, maar het klinkt in ieder geval alsof je helemaal in het Amerikaanse leven zit! En.. dat je ervan geniet! Geweldig om te lezen. Lieve Juul lekker zo doorgaan! liefs van ons allemaal uit Doetinchem.

  • 02 Oktober 2017 - 21:22

    Ans Hilberink:

    Lieve klusvrouw met veel spierpijn, dank weer voor je mooie verhaal. Je geeft ons een mooi inkijkje in je leven daar, enerverend is het wel. En al een vriendenschare opgebouwd, met een logeerpartij. Wat doe je dat toch goed zeg. Wij genieten hier van je verhalen en zijn supertrots hoe je dat aanpakt. Veel plezier verder hoor en zet m op in het voetbalveld. Liefs Ans

  • 04 Oktober 2017 - 17:21

    Opa:

    Lieve Juul, wat een druk leven. Je maakt wel veel mee en doet zo allerlei nieuwe ervaringen op. Leuk om te lezen dat je zo intens aan the american way of live deel neemt. Zo te
    Lezen ben je al heel aardig ingeburgerd en hier en daar lezen we al een woordje engels. Hier las ik in de krant commentaar dat in het Nederlandse voetbal veel te weinig getraind wordt en dat het daarom zo slecht gaat. Al lezende voel ik dat je het best naar je zin hebt en dat het alledaagse leven jeook al eigen wordt. En je geeft ons zo een goed inzicht in wat je allemaal doet en dat je een fijn gastgezin hebt getroffen. Liefs van opa.
    .

  • 05 Oktober 2017 - 00:32

    Harrie:

    Weer een mooi verhaal, Juul! Super

  • 06 Oktober 2017 - 17:56

    Estra:

    Lieve Juul, wat leuk om weer even een kijkje in je Amerikaanse leven te mogen nemen. Je maakt mooie dingen mee! En wat schrijf je toch leuk! Duidelijk een talent van je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Hoi allemaal! Leuk dat je een kijkje komt nemen bij mijn blog! Ik zal hier het komende jaar updates geven over mijn ervaringen in de Verenigde Staten! Groetjes Juul

Actief sinds 20 Aug. 2017
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 48710

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2017 - 10 Juli 2018

Mijn high school jaar

Landen bezocht: