Happy new year and January - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Juul Hilberink - WaarBenJij.nu Happy new year and January - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Juul Hilberink - WaarBenJij.nu

Happy new year and January

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

02 Februari 2018 | Verenigde Staten, Missoula

Hoi vrienden!

Ondertussen hebben we alweer een hele maand van 2018 achter de rug. Dit betekent dat ik zo ongeveer op de helft of misschien zelfs over de helft van mijn exchange year zit. Guess who er dan weer in Nederland is... Hebben jullie even geluk! Maar de tijd vliegt dus!
Met Kerst hebben we lekker gegeten, pompoenen geschoten, de kerk bezocht op Kerstavond en Rhianna, Danner en ik hebben achter een four wheeler gezeten op de slee. Dat was me toch eens leuk. En het was KOUD. Als ik het me goed kan herinneren, heb ik de temperatuur zien dalen tot -20 graden Fahrenheit. Dit is -28 (!!!!!!!!!) graden Celsius. Op de terugweg hebben we gezien hoe een auto van de weg het ravijn instortte. Dat was niet echt plezierig om te zien. Maar we konden niks doen, anders zouden we door de gladheid de auto achteraan zijn gegaan.
Op Oudejaarsdag ging ik samen met Mio op stap. Er was een First Night event in Missoula, met allemaal evenementen en DIY dingen. Er was een optreden van de super skippers (touwtje springen), ik heb een schilderij gemaakt, een screen print gemaakt op een vel papier (want ik was mijn T-shirt vergeten), en tot slot we zijn naar een Talentenshow geweest van de 3 verschillende high schools in de stad. Daarna hebben we een beetje rondgehangen en er waren best veel bekenden. Thea, een ander meisje van EF, uit Denemarken was er ook. We hebben pool gespeeld, gepingpongd en om kwart voor 12 gingen we naar een grote zaal waar we met iedereen hebben afgeteld tot 00:00 uur. Het was een totaal andere avond dan ik die in Nederland doorgebracht zou hebben, maar dit was ook heel leuk. Na het dansen gingen we naar Mio's huis en hebben daar nog een film gekeken. De volgende dag was de laatste vakantiedag, want dinsdag mochten we weer gewoon naar school! Lucky me.
Als goede voornemen hadden Sisse en ik besloten om naar de sportschool te gaan. Tot deze dag hebben we ons daaraan gehouden! Op woensdag is er Oula, wat we ook weleens doen samen met McKinley en Nicole. Het is een soort van Zumba, met seksistische bewegingen, want daar houdt onze lerares blijkbaar van.
Verder was er vooral erg veel sneeuw afgelopen maand. Ik heb cross country geskied, iets wat voor Sisse en mij de eerste keer was. Dat was ook overduidelijk voor de voorbijgangers. Maar wel heel leuk om een keer te doen. Sisse's gastmoeder reed ons naar Rattlesnake trail, heel dichtbij haar huis. Het was daar net een sprookje met alle sneeuw! Ook heb ik al twee keer geskied met Sisse's gastgezin. Ik heb alle skispullen geleend van haar gastouders. En daar ben ik super dankbaar voor! De eerste keer dat ik een afdaling moest doen, was wel heel spannend. Ik had waarschijnlijk al zo'n 8 jaar niet meer geskied, want de afgelopen keren dat we op wintersport gingen, waren Kalle en ik aan het snowboarden. Maar het went heel snel en voor ik het wist stond ik al beneden. Ondertussen hebben we alle kleuren van de regenboog al gehad en hebben we door de bomen heen geskied. Het skigebied is best wel klein, maar ik vind het geweldig om weer te skiën. Vooral het feit dat je 45 minuten van het gebied af zit en aan het einde van de dag weer gewoon naar huis gaat. Voor de mensen die hier wonen is het de normaalste zaak van de wereld, maar ik vind het toch best wel bijzonder.
Verder ben ik deze maand naar een paar basketbal wedstrijden geweest op school en ben ik naar de laatste swim meet van een aantal vrienden geweest.
Vorige week vrijdag ben ik na school met een paar vriendinnetjes naar Nicole's huis geweest, hebben we ergens gegeten en zijn we met een groep naar de film The Death Cure geweest. De derde film voor mij deze maand. Ik ging met allemaal fan girls naar de film, die alle andere Maze Runner films al 1000 keer hadden gezien. Ik moet eerlijk zijn, ik heb die films niet 1 keer gezien en had geen idee wie wie was. Maar terug naar het verhaal. In de film ging 1 van de hoofdpersonen (SPOILER) dood, waarna iedereen links en rechts van mij zat te janken, te schreeuwen, ik weet niet wat. Jezus, dat was me nog eens wat. Moest bijna zelf huilen van ellende. Ik ben hier veel te nuchter voor... Het was wel een hele leuk film en een hele leuke avond.
Sinds twee weken heb ik een nieuw rooster. Ik heb Mandarine Chinese laten vallen (godzijdank. Het waren veel te veel karakters), en in plaats daarvan heb ik een study hall, een uur waarin ik huiswerk kan maken. In plaats van fotografie heb ik nu schilderen. Er zitten heel veel mensen van mijn vorige semester in deze klas, en Sisse heeft ook schilderen dit uur. De leraar is ook super leuk, dus ik zie altijd uit naar het uur na lunch. Het volgende uur heb ik een vrij uur met Sisse. Soms maken we huiswerk, soms gaan we ergens koffie drinken. Mijn leven na school is vrijwel huiswerk-vrij, love it!! Dit komt in de lente vast goed van pas als ik elke dag na school weer een sport ga doen. Waarschijnlijk Track and Field. Een soort van atletiek.
Morgen ga ik met Steve, Darci en waarschijnlijk Sisse naar een andere trail in de avond. Sisse en ik gaan waarschijnlijk cross country skiën en Steve en Darci gaan snowshoes huren, met als afloop een kampvuur. Zin in!
En als laatste komen Leo en Roby over 2 weken en 1 dag! Ik kijk er heel erg naar uit om met ze naar Whitefish te gaan en lekker te gaan skiën. Maar vooral om weer lekker de hele dag Nederlands met mensen te kunnen praten, haha.

Fijn weekend en love you!
Byeeeeee

  • 02 Februari 2018 - 08:09

    Liesbeth:

    Hoi meissie, heerlijk weer om je blog te lezen. Via whatsapp en facetime krijgen we natuurlijk aardig wat mee van je leventje daar, maar er uitgebreid over lezen blijft genieten! Dikke kus

  • 02 Februari 2018 - 08:23

    Ans Hilberink:

    Lieve Juul, wat heerlijk om jouw avonturen te lezen. Je beleeft veel mooie dingen in de verre vreemde en het is mooi te lezen hoe je je voegt in het leven van de USA met al je nuchterheid.
    Heerlijk vooruitzicht dat Roby en Leo komen en je weer ouderwets Nederlands kunt kletsen. Wat zul je veel te vertellen hebben. Heel fijn weekend hoor. Ik reis nu af naar Antwerpen voor een weekend stad bewonderen in de natte en grijze kou. Geniet van de sneeuw hoor. Veel liefs Ans

  • 02 Februari 2018 - 09:59

    Arno:

    Hoe lekker is dat: op 45 minuten van een skigebied(je).......Jealous.
    Geniet ervan !!

  • 02 Februari 2018 - 10:20

    Harrie:

    Weer een prachtig verhaal Juul, erg leuk

  • 02 Februari 2018 - 17:02

    Simone:

    Lieve Juul,
    Ik heb het idee dat je al echt een beetje moet nadenken over Nederlands schrijven. Zo zit je in het Engels praten, schrijven etc. Dat kan ik me zo voorstellen; ik had het al na een week Tanzania met een Engelse gids haha! Ik ben wel benieuwd naar zo'n Oula les met seksistische bewegingen :).. en zo'n film met allemaal vriendinnen die overstuur zijn, lijkt mij ook een ervaring :).. Juul heel plezier met Leo en Roby. Geniet lekker van elkaar! Liefs van ons allemaal

  • 03 Februari 2018 - 17:02

    Ruth Van Der Weijden :

    Lieve Julian,
    Leuk dat je ons weer op de hoogte houdt van wat je de afgelopen tijd zo al hebt gedaan! Elke keer als ik een Whatsappje, Snapchat of een blog van je lees denk ik; “RUTH JE MOET HAAR NU ECHT FACETIMEN!!!!!!”, maar dat komt er maar niet van...(ik ga je nu meteen hierover appen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Hoi allemaal! Leuk dat je een kijkje komt nemen bij mijn blog! Ik zal hier het komende jaar updates geven over mijn ervaringen in de Verenigde Staten! Groetjes Juul

Actief sinds 20 Aug. 2017
Verslag gelezen: 738
Totaal aantal bezoekers 48700

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2017 - 10 Juli 2018

Mijn high school jaar

Landen bezocht: