Al twee weken school achter de rug! - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Juul Hilberink - WaarBenJij.nu Al twee weken school achter de rug! - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Juul Hilberink - WaarBenJij.nu

Al twee weken school achter de rug!

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

09 September 2017 | Verenigde Staten, Missoula

Hi there!

Time's flying!! Alweer twee weken school achter de rug! Een hele nieuwe ervaring moet ik zeggen. Let's start met de allereerste schooldag. Die ging anders dan gedacht. De wekker ging om 5:43 (!!!!!!!!) uur en na een First Day of School picture begon ik aan mijn 45 minuten durende busreis. In een Amerikaanse schoolbus, je weet wel, die gele. Super vet. Gedurende de eerste dag. In de bus zat ik voor twee meisjes die ook uit Clinton kwamen en al snel waren we aan het kletsen. Ze begeleidden me naar mijn klaslokaal, maar daarna werd ik alleen gelaten. Top meiden! Nee grapje, ze zijn hartstikke aardig. Na me voorgesteld te hebben aan de lerares, iets wat ik die dag 7 keer heb moeten doen (en diverse keren heb moeten herhalen), kwamen alle andere kinderen ook het lokaal binnen gelopen. Ik werd geïntroduceerd, waarna de lerares iedereen beviel om voor me te gaan klappen. Schaamde me dood! Maar oké, verder heel leuk allemaal! Mijn naam is trouwens ook erg lastig uit te spreken, ik kan het niet eens nadoen. Tegenwoordig is mijn naam Djuul of Sjuul, dus ik denk dat ik het daarmee moet doen het komende jaar.
Op een gegeven moment kwam de lunchpauze, ik denk het engste moment van de dag. Ik kende natuurlijk nog niemand, dus ik moest zien te fixen dat ik mee kon met iemand uit het klaslokaal in 4th period. Toen ik op het punt stond om aan iemand te vragen of ik lunch met diegene kon hebben, ging de bel. Iedereen sprong op en rende het klaslokaal uit. Je wilt niet weten wat er toen in mijn hoofd omging. Ik besloot om door de gangen te lopen, in de hoop een bekend gezicht tegen te komen. Niet dus. Dus ik moest plassen. Ik liep naar de wc, waar ik een meisje zag die ook moest plassen. Dit was mijn kans. Ik heb aan een random meisje gevraagd of ik pauze met haar mocht hebben. Dat was ver buiten mijn comfort zone. Ik was echt trots op mezelf. Dat kwam natuurlijk pas later, want in het moment zelf had ik me nog nooit zo geschaamd. Maar oké, ze bleek heel aardig te zijn. Ze heet trouwens Daria. Ik werd voorgesteld aan haar vrienden en we gingen naar het huis van een vriend van haar. We zaten achterin de auto, werden alle kanten op gelanceerd. Potverdikkie, dit was een goed voorbeeld van slecht rijgedrag. Aangekomen bij zijn huis, startten zij allemaal aan een zelfgemaakte hotdog, ik aan mijn schoollunch. Die was trouwens niet te pruimen, zeker niet tot vergelijking met de hotdogs. Ik neem tegenwoordig eten mee vanuit huis. De eerste schooldag viel me mee.
De volgende dag ontmoette ik Amy. Ik heb Frans en Sociology & Crimonology met haar. Ze vroeg of ik lunch met haar wilde hebben. Jammer genoeg kwam ze daar niet een dag eerder mee, want dan had ik al die struggles niet hoeven hebben. Ik sprak met haar af om de volgende dag bij haar en haar vriendinnen te komen zitten, want ik had al plannen met Daria en Mariah. Die dag besloten we om naar de rivier te gaan, which was fun. Ook die dag heb ik mijn naam meerdere keren moeten herhalen.
De volgende dag had ik lunch met Amy en haar vriendinnen. Iedereen was super erg geïnteresseerd en het was heel gezellig. Sindsdien is dit mijn vaste lunchgroepje.
Vorig weekend begon met First Friday. Darci en ik hebben wat art shops gezien, we zijn naar Bernice's Bakery gewees, samen met Rhianna (mijn host nichtje), waar ik een heerlijke cupcake heb gegeten. Aanrader!
Die zaterdag heb ik Darci's ouders ontmoet en hebben we diner gehad met mijn nieuwe familie. Het was heel gezellig! Op zondag zijn Steve, Cami, Rhianna, Danner en ik naar een rivier geweest, waar ik voor het eerst ging fly fishen, zonder de vis, want ik heb niks gevangen. We hebben de zon onder zien gaan, wat erg mooi was. Maandag was Labor Day, dus ik had een extra vrije dag. De smoke was zo erg dat we alle deuren en ramen hebben dichtgedaan. We hebben brownies gebakken, Twilight films gezien en ik heb huiswerk gemaakt (ja, nu al). Prima weekendje dus!
De tweede week van school... Alles is al best wel normaal. Ik word wakker, ga naar school, kom thuis van school, maak mijn huiswerk, kijk tv met Darci en Steve en ga slapen. Een groot verschil met school in Nederland is de vele presentaties. Ik heb minimaal 1 presentatie per week en voor elke presentatie schijt ik `m in mijn broek. Maar dat wordt vast beter, hoop ik.
Verder gaat Engels spreken prima, maar op school is het best lastig te volgen. Het is lastig om bijvoorbeeld iets samen te vatten, als ik niet eens weet wat het woord betekent of in welke context de zin staat. Ook praat iedereen zooooo snel. Maar ook dat wordt vast beter! Hopelijk binnenkort.
Aan het begin van de week kregen Mio (een exchange student uit Japan, met wie ik US Government en Engels heb) een briefje met een uitnodiging voor lunch op donderdag. We zijn daar gisteren dus heen geweest. En natuurlijk stond ik 10 minuten lang voor het verkeerde lokaal. Eenmaal aangekomen zat iedereen al te genieten van de wraps en chips. Tijdens de lunch heb ik een paar hele leuke meiden ontmoet. Ze komen uit Denemarken, Seattle en Hawaï. Twee van de drie voetballen. Ik wil ook gaan voetballen. Weet niet of ik dat eerder heb gezegd. Ondertussen heb ik een mailtje gestuurd naar iemand die daarover gaat. Ik hoop zo dat ik alsnog mee mag doen!
Na school moest ik een opdracht doen met Amy. De opdracht was om 10 minuten lang stil te staan en kijken hoe de mensen om ons heen reageerden. We gingen naar de target, een megawinkel met van alles en nog wat. Amy reed. Ze is 15 (bijna 16). Ik ben bijna 2 jaar ouder en ik ben nog niet eens begonnen met rijlessen. Ik zat naast een 15-jarige die MIJ ergens naartoe reed. Erg bijzonder.
Vandaag zijn Mio en ik naar Bernice's bakery geweest. Again. We hebben een beetje rondgelopen in de stad en ik heb Mio een paar leuke plekjes en winkeltjes laten zien. Ik voelde me een echte kenner. Mijn bezoekjes aan de stad zijn op 1 hand te tellen.
Voor morgen staat mijn Welcome Party op de agenda, die Darci en Steve hebben georganiseerd. Er komen een aantal mensen uit Clinton en ik heb wat meiden van school uitgenodigd. Zin in!
Gotta go, een andere Twilight film zit op me te wachten!!

XXX Juul

  • 09 September 2017 - 09:34

    Ans Hilberink:

    Lieve Juul, wat een mooie eerste ervaringen van je schooljaar. Het klinkt al alsof je je draai hebt gevonden. En mooi hoe je contacten legt en beschrijft hoe spannend dat soms is. Maar je gaat het allemaal aan. Wat doen we dat toch raar als mensen, waarom moet je je toch schamen als je iets niet weet of niet kunt vinden. Maar ja, je denkt dat iedereen je gek vind of zoiets. Zo leren we dat kennelijk. Dapper hoe je je hier doorheen slaat en uit je comfortzone treedt verschillende keren. Mooi om te delen. Ben erg trots op je. Veel plezier verder en dank voor je mooie verhaal. Ik geniet er van. Heel fijn feest gewenst vanavond. Veel liefs Ans

  • 09 September 2017 - 10:59

    Harrie:

    HA die Juul, wat een leuk verhaal en ik snap dat dat allemaal retespannend is, je doet het toch maar even, super. Zo te lezen heb je het prima naar je zin ook al blijft school school natuurlijk ;-) Leuk dat je zoveel mensen ontmoet en vriendinnen op doet. Twee weken is inderdaad snel ook al heb ik het gevoel dat je al veel langer weg bent ha ha. Ik wens je weer een hele fijne tijd en ik lees je verhalen graag. tot snel lieve nicht, ik ben echt wete trots op je! Dikke knuffel Harrie

  • 09 September 2017 - 12:25

    Henriëtte Doorakkers.:

    Lieve Juul, wij hebben ongelofelijk genoten van jouw verslag van de afgelopen 2 weken.
    wij vinden dat je het fantastisch doet. De manier waarop je mensen tegemoet treedt ( en dat is niet simpel) is steengoed.
    En dit alles doe jij in 2 weken en begin jij je al aardig thuis te voelen en dat al in korte tijd.
    Juul en wij vinden het heel leuk als jij gaat voetballen en daarmee in de voetsporen van je moeder treedt.
    Vandaag naar de gouden bruiloft van Henk en Annie (broer van Opa) daarna gaan Thea (Zus van Opa) en haar dochter mee naar Zevenaar voor een week.
    En morgen gaan wij de verjaardag vieren van Kalle.
    Juul, een fijn feest voor vanavond.
    Oma en Opa


  • 09 September 2017 - 14:07

    Liesbeth:

    Hoi lieve schat, wat heb je weer een grappige blog geschreven. Door jou manier van schrijven krijg je echt een beetje het gevoel dat je er bij bent. Een van je belangrijkste redenen om aan dit avontuur te beginnen was het uit je comfort zone stappen; volgens mij kun je die vast afstrepen! Ik ben echt super trots op je en ben blij dat je al zo snel je weg weet te vinden in je nieuwe leventje daar. Heel veel plezier met je feestje vanavond! Dikke zoen

  • 09 September 2017 - 18:46

    Bert Visser:

    Hoi Juul,
    Leuk om je belevenissen te lezen!
    Kan me goed voorstellen dat het in het begin spannend is!
    Maar lees tussen de regels door dat je aanpakt!
    Ga door met genieten en veel succes!

  • 10 September 2017 - 13:14

    Estra:

    Lieve Juul, ik heb net samen met Britt jouw 2e reisverslag gelezen en wat een avonturen weer! En, je bent nog maar net weg. Volgens mij heb je de ergste drempels al genomen en zullen de meeste dingen steeds een beetje makkelijker worden. Aan het eind van het jaar draai jij je hand niet meer om voor een Engelse presentatie hier of daar ;-). En dat IK niet zeggen Haha! Ook wiij zijn erg trots op je. Have lots of fun! Veel liefs! X

  • 11 September 2017 - 10:32

    Simone:

    Lieve Juul, ik heb zo met je meegeleefd voor die eerste schooldag. Leek mij ook het aller engste, maaarrrr geweldig hoe jij je er doorheen hebt geslagen. Inderdaad uit je comfortzone zeg maar.. pff Juul erg knap. En nu lijkt dat al weer ver weg, want je hebt al vriendinnen, lunchgroepje noem het maar op. Meis super leuk hoe je schrijft, een mooi document ook voor jezelf om na te lezen welke hobbels je allemaal hebt genomen in dit VS avontuur. Wij genieten en leven mee... liefs v ons allemaal PS. Leuk voetbal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Hoi allemaal! Leuk dat je een kijkje komt nemen bij mijn blog! Ik zal hier het komende jaar updates geven over mijn ervaringen in de Verenigde Staten! Groetjes Juul

Actief sinds 20 Aug. 2017
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 48717

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2017 - 10 Juli 2018

Mijn high school jaar

Landen bezocht: