Reisjes hier en daar - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Juul Hilberink - WaarBenJij.nu Reisjes hier en daar - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Juul Hilberink - WaarBenJij.nu

Reisjes hier en daar

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

26 Maart 2018 | Verenigde Staten, Missoula

Hai allemaal!

Het is alweer meer dan een maand geleden dat Leo en Roby hier waren om te skiën! Time flies! Maar serieus, over 3 maanden en een paar dagen ben ik weer in Nederland… Aan de ene kant heb ik weer heel veel zin om iedereen te zien en mijn leven daar weer op te pakken, maar aan de andere kant vind ik het hier ook leuk! En ik ben bang dat het heel snel weer normaal is, als ik iedereen weer heb gezien en alles wat ik mis weer heb gegeten. En dan weer terug wil.
Maar terug naar Whitefish. Ik heb er heel erg van genoten. Moest niet eens huilen toen ze door de draaideur kwamen! We gingen vrijwel meteen richting Whitefish, nadat Steve ze had goedgekeurd om mij mee te nemen. Het appartement was heel mooi, sinds niet zo’n lange tijd verbouwd en was van alles voorzien. Het lag zo’n tien minuten van het skigebied af. Nadat L&R skies hadden gehuurd, gingen we boodschappen doen en naar ons huisje. De volgende dag gingen we met goede moed en heel veel zin naar de skipiste. Maar jezus, wat was het koud. EN heel veel wind. EN heel veel sneeuw. Ik moet zeggen dat we het de eerste dag goed hebben volgehouden. De tweede dag was het nog steeds zo erg, en in tegenstelling tot de eerste dag, waren we na 1,5 uur alweer terug in het appartement en zijn we daar ook niet weggegaan. De derde dag kwam de zon gelukkig door, en was het iets beter te doen qua wind. Absoluut niet qua kou. Volgens mij ben ik op die dag kwijt geraakt, nadat Leo voor de eerste keer deze vakantie een keertje voor mij aan het skiën was, ik dat niet doorhad en de andere afslag nam. Na 10 minuten wachten had ik door dat ze er niet aan zouden komen. Ik helemaal omhoog klimmen en hun achterna gaan. 30 mini-stress minuten en een lift verder kwam ik ze op de top tegen, met 5 gemiste oproepen van Roby. Maar we hadden elkaar weer gevonden! Op de laatste dag had ik besloten dat ik wilde snowboarden, en ook al ging ik een beetje langzamer, ik vond het wel heel leuk en kwam erachter dat je veel warmer wordt van snowboarden dan van skiën.

Verder ben ik een weekendje in Yellowstone geweest met Sisse, Trent (haar gastvader) en zijn vrienden. We kwamen vrijdagavond laat aan, en op zaterdag zijn de mannen gaan cross country skiën bij een race. We zijn eventjes gaan kijken, maar het was best wel koud haha. We zijn naar de film geweest, een film over Yellowstone Park, heel mooi! En het park waar we de volgende dag naartoe zouden gaan. Eerst zaten we in een snow cab, die ons een hele tijd heeft rondgereden, tot we op een plek kwamen waar we verder gingen op de cross country skies (iets wat Sisse en ik nog maar 1 keer eerder hadden gedaan en er dus niks van bakten). Maar wat was het gaaf! We hebben van dichtbij bisons, bald eagle, een blauw vogeltje die blijkbaar heel bijzonder was, en een eland gezien! Ook waren we omringd door geisers en hot springs, wat heel bijzonder was. En tot slot: de wereldberoemde Old Faithful! En toen volgde de 4,5 uur lange reis naar de huis… In 1 dag ben ik door 3 staten gereden: Idaho, Montana en Wyoming. Best cool, nietwaar?

Twee weekenden geleden had ik een manicure en Darci een pedicure. Cadeautje van Steve voor kerstmis! We vonden dat het wel tijd werd om deze te gebruiken. Voor een week zagen mijn nagels er hartstikke mooi uit, maar toen werd ik er een beetje gek van.
Twee weken geleden ben ik begonnen met Track & Field! And guess what: bij de eerste warming-up verstuikte ik mijn enkel. En aan het einde van de week een verrekte hamstring. Gaat lekker dus! Ik ben oorspronkelijk begonnen met sprints, maar die laat ik nog maar even links liggen. De afgelopen dagen heb ik Javelin gedaan, best leuk! Nu heb ik spring break, en heb tot de eerste track meet een week om sprints, verspringen en pole vault te doen.

Afgelopen vrijdag ben ik naar een musical op school geweest waar een aantal mensen die ik ken aan meededen: Into the Woods. Het was ZO goed! Op zaterdag was het St. Patrick day, iets Iers. Vraag me niet wat het betekent. Er was in ieder geval een parade, waarbij ze snoep gooiden en er waren mooie auto’s. Daarna ging ik met Sisse, haar vriendje en zijn vriend chillen. Eerst gingen we naar de college center en hebben we een potje pool gespeeld. Sisse en ik hadden gewonnen en daar waren ze niet zo blij mee haha. Daarna gingen we ergens lunchen en toen heeft Cade ons afgezet bij Sisse en heb ik sinds lange tijd weer een horror film gezien. Heb er niet eens nachtmerries van gehad #proud!

Op dinsdag ging ik uit eten met Karin (mijn coördinator) en Thea uit Denemarken. Het was heel gezellig!

En nu ben ik onderweg naar huis vanuit Spokane, waar we een weekendje zijn geweest! Steve en Darci hebben me op vrijdagavond bij Merel afgezet (een meisje uit Alkmaar met wie ik samen “het avontuur” ben begonnen). De volgende dag liet ze me de stad zien en hebben we geshopt. Die avond gingen Steve, Darci en ik naar the Melting Pot. Ze hadden daar fondue in alle soorten en maten! Chocolade fondue, kaas fondue etc etc. Na ruim 7 maanden eindelijk weer fondue! Voordat we vanmiddag vertrokken, hebben we ook nog eventjes geshopt. Weer genoeg geld uitgegeven voor de komende tijd. Grapje, ga woensdag naar de film.

Fijn week XXX

  • 26 Maart 2018 - 08:11

    Simone:

    Lieve Juul. wat ontzettend mooi dat je het zo naar je zin hebt. En inderdaad ook zo goed dat je zegt dat je graag naar huis wilt, maar je ook meteen realiseert dat het wellicht weer snel gewoon zal zijn. En dat zal ook zo zijn, maaarrrr hier wachten ook weer nieuwe avonturen met studeren, op jezelf wonen etc.. Nou meis, nu ben je nog daar dus geniet nog lekker van alles en veel liefs van ons allemaal.

  • 26 Maart 2018 - 09:35

    Harrie:

    Lieve Juul, het is weer een leuk verhaal geworden. Time flies, idd nog maar 3 maanden, wij kijken er naar uit je weer te zien natuurlijk. Eerst nog vakantie met Arno, Lies en Kalle, ook leuk toch? Heel veel plezier nog daar en een dikke knuffel vannons

  • 26 Maart 2018 - 10:18

    Ans:

    Lieve Juul, wat een mooie dingen maak je mee daar zeg. Jij hebt wel echt de winter beleefd dit jaar. Je ambivalentie over hoe snel alles gaat en hoe snel ook hier alles weer ‘gewoon’ kan zijn, snap ik helemaal. Maar in Nederland wachten dan weer nieuwe avonturen, met deze rugzak vol ervaring. Geniet er nog lekker van en kijk uit naar de volgende reis door de USA, samen met Arno,Lies en Kalle. Lieve groet Ans

  • 26 Maart 2018 - 20:50

    Jacqueline :

    Wat een mooi verslag weer Juul! Heerlijk om te lezen wat je daar allemaal doet. Geniet er lekker van, het vliegt voorbij. Dikke kussss

  • 26 Maart 2018 - 22:57

    Henriette :

    Lieve Juul, dank je voor weer een mooi en interessant verhaal. Jij maakt heel veel mooie dingen mee en dat maakt je verblijf in de V.S tot een onvergetelijke periode in jouw leven.
    En wij mogen weer meegenieten van hetgeen je weer schrijft.
    Een aantal mooie dagen met Roby en Leo gedeeld en ga je vast weer uitkijken naar de komst van Liesbeth, Arno en Kalle om samen weer nieuwe avonturen aan te gaan, super.
    Juul , geniet van deze mooie dingen.
    Knuffel van Oma en Opa

  • 26 Maart 2018 - 22:58

    Henriette :

    Lieve Juul, dank je voor weer een mooi en interessant verhaal. Jij maakt heel veel mooie dingen mee en dat maakt je verblijf in de V.S tot een onvergetelijke periode in jouw leven.
    En wij mogen weer meegenieten van hetgeen je weer schrijft.
    Een aantal mooie dagen met Roby en Leo gedeeld en ga je vast weer uitkijken naar de komst van Liesbeth, Arno en Kalle om samen weer nieuwe avonturen aan te gaan, super.
    Juul , geniet van deze mooie dingen.
    Knuffel van Oma en Opa

  • 27 Maart 2018 - 18:06

    Liesbeth:

    Hoi schatje, het is je weer gelukt om een nieuwe blog te schrijven! En dat met je volle schema met het ene leuke tripje na het andere. Wij zijn nu aan het aftellen hier, nog 3 weken en 5 nachten en dan kunnen we je weer knuffelen. Dikke

  • 01 April 2018 - 20:48

    Jeltje:

    Kijk er nu al naar uit dat je terugkomt lekkerding!!! Can’t wait ❤️❤️❤️

  • 02 April 2018 - 14:51

    Kalle:

    Pffff wat een lang verhaal

  • 02 April 2018 - 14:52

    Kalle:

    Love you wel

  • 02 April 2018 - 15:02

    Kalle:

    Wel weer een topverhaaltje hoor lieve Juul. Als ik dit zo lees begin je stiekem toch wel weer te missen. Kan niet wachten om je over 3 weekjes in mn armen te sluiten. Ook wel leuk om te lezen dat je zin hebt om weer naar huis te komen ( wat door mij komt natuurlijk. ) Maar voor nu nog de tijd dat je daar nog bent non-stop genieten. Loveyouu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Hoi allemaal! Leuk dat je een kijkje komt nemen bij mijn blog! Ik zal hier het komende jaar updates geven over mijn ervaringen in de Verenigde Staten! Groetjes Juul

Actief sinds 20 Aug. 2017
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 48722

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2017 - 10 Juli 2018

Mijn high school jaar

Landen bezocht: